Страници: [1] 2 3 Разпечатай
Автор Тема: Конспект по Биология и Химия за МУ-Плевен  (Прочетена 15006 пъти)
sky05
Новобранец
*
Публикации: 23


« : 17 ноември 2009, 11:26:25 »

Здравейте ,ако някой има конспек по Биология и Химия за МУ-Плевен моля да го пусне.
Активен
lili7
4 курс
****
Публикации: 412


« Отговор #1: 17 ноември 2009, 11:59:03 »

А принципно има ли шанс някой, който се готви по програмата за София да изкара хубави оценки в Плевен?
Активен
dreams
Гост
« Отговор #2: 17 ноември 2009, 13:13:56 »

http://www.mu-pleven.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=146%3A2008-10-26-21-57-22&catid=55%3A2008-12-04-09-53-37&Itemid=470&lang=bg

Ето тук има конспекти за специалностите в Плевен
Активен
Rozzito
Лейтенант
***
Публикации: 168



« Отговор #3: 17 ноември 2009, 21:19:56 »

А принципно има ли шанс някой, който се готви по програмата за София да изкара хубави оценки в Плевен?
Абсолютно да. Ако човек си учи като хората, съвсем спокойно би изкарал хубави оценки, поне над 5.
Активен

МУ Варна - медицина - III курс  Върти очи
yana91
5 курс
*****
Публикации: 84


« Отговор #4: 18 ноември 2009, 22:57:58 »

А принципно има ли шанс някой, който се готви по програмата за София да изкара хубави оценки в Плевен?
само че не трябва да забравя темите, които са си "плевенски", че миналата година имаше доста изненадани от темите на биологията.Същото важи иза Пловдив биологията, но там химията им е ... да кажем странна , но се оправя не е невъзможно
Активен
cveti92
Капитан
****
Публикации: 342



WWW
« Отговор #5: 18 ноември 2009, 23:35:46 »

как така им е странна химията в Пловдив  Ухилено Ухилено :?
Активен

I курс, МУ София Усмихнат
fenomen
3 курс
***
Публикации: 854



WWW
« Отговор #6: 18 ноември 2009, 23:59:22 »

как така им е странна химията в Пловдив  Ухилено Ухилено :?

Трябва да ЗНАЕШ повече неща и да МИСЛИШ повече по време на изпита!  Намигване
Активен
faidanema
Глобален Модератор
*****
Публикации: 3193



« Отговор #7: 19 ноември 2009, 00:00:19 »

как така им е странна химията в Пловдив  Ухилено Ухилено :?

Трябва да ЗНАЕШ повече неща и да МИСЛИШ повече по време на изпита!  Намигване
И трябва да влезеш с 3ка  Ухилено
Активен

Attraction is NOT a choice!
fenomen
3 курс
***
Публикации: 854



WWW
« Отговор #8: 19 ноември 2009, 00:04:38 »

как така им е странна химията в Пловдив  Ухилено Ухилено :?

Трябва да ЗНАЕШ повече неща и да МИСЛИШ повече по време на изпита!  Намигване
И трябва да влезеш с 3ка  Ухилено

Но стига да искаш можеш да научиш и за 6-тица  Намигване
Активен
faidanema
Глобален Модератор
*****
Публикации: 3193



« Отговор #9: 19 ноември 2009, 00:06:49 »

как така им е странна химията в Пловдив  Ухилено Ухилено :?

Трябва да ЗНАЕШ повече неща и да МИСЛИШ повече по време на изпита!  Намигване
И трябва да влезеш с 3ка  Ухилено

Но стига да искаш можеш да научиш и за 6-тица  Намигване
Еми действайте  Усмихнат
Активен

Attraction is NOT a choice!
cveti92
Капитан
****
Публикации: 342



WWW
« Отговор #10: 19 ноември 2009, 00:11:35 »

София рууллзз  Ухилено Ухилено
Активен

I курс, МУ София Усмихнат
sladuranata
Новобранец
*
Публикации: 8


« Отговор #11: 16 февруари 2010, 17:25:14 »

Здравейте!!! Някой може ли да ми даде конспекта по биология и химия за медецинския универститет в Плевен и в Стара Загора, защото искам там да кандидатствам.Не можах да намеря конспектитете в сайта им.Ще съм ви много благодарна.Благодаря предварително!!!
« Последна редакция: 16 февруари 2010, 17:42:07 от sladuranata » Активен
noize
Новобранец
*
Публикации: 48


« Отговор #12: 16 февруари 2010, 18:08:48 »

ПРОГРАМА ЗА КОНКУРСЕН ИЗПИТ ПО БИОЛОГИЯ ЗА СПЕЦИАЛНОСТ „МЕДИЦИНА”
(валидна за кандидатстудентската кампания за учебната 2009-2010 година)

Биология, учебник за 8. клас, Василий Ишев и съавтори, 2001-2004г., изд. “Просвета”, София
Тъкани. Опорно-двигателна система. Скелет. Кости и свързване на главата. Скелет. Кости и свързване на туловището и крайниците. Скелетни мускули. Физиология на скелетните мускули. Сърдечно-съдова система. Вътрешна течна среда на организма. Кръв. Защитна функция на кръвта. Сърце и кръвоносни съдове. Сърдечна дейност. Дихателна система. Устройство и функции на дихателните органи. Храносмилане. Устройство и функции на устата, гълтача, хранопровода и стомаха. Устройство и функции на червата. Храносмилателни жлези. Отделителна система. Устройство и функции на отделителната система. Кожа. Възпроизвеждане и развитие на човека. Полови органи. Нервна система. Устройство и функции на нервната система. Гръбначен мозък. Устройство и функции на главния мозък. Вегетативна нервна система. Ендокринна система. Хипофизна жлеза. Щитовидна жлеза. Околощитовидни жлези. Задстомашна жлеза. Надбъбречни жлези. Полови жлези. Сетивни системи. Обща сетивност. Зрителна система. Слухова система. Вкус и обоняние.
 ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ТАБЛИЦА 1

Биология и здравно образование – ЗП, учебник за 9. клас, Огнян Димитров и съавтори, 2001-2004г., изд. “Булвест 2000”, София
Популация – видове, състав и структура. Биоценози /природни съобщества/. Хранителни взаимоотношения в биоценозата. Екологична ниша. Взаимодействие между популациите в биоценозата. Екосистеми – структура и продуктивност. Кръговрат на веществата и поток на енергията в екосистемите. Изменчивост и развитие на екосистемите. Белтъци. Полипептидни вериги. Структура и свойства на белтъците. Биологични катализатори - ензими. Ензимната активност зависи от много фактори. Нуклеинови киселини. Дезоксирибонуклеинови киселини. Рибонуклеинови киселини. Вирусите – на границата между живото и неживото. Вируси – причинители на заболявания. Прокариотни клетки – строеж и функции. Устройство на еукариотните клетки. Обмяна на вещества между клетката и околната среда. Поемане на частици и отделяне на секрети от клетката. Осигуряване на клетката с енергия. Осигуряване на клетката с програма за съществуване. Хромозоми – носителите на клетъчната програма. Роля на аденозинтрифосфата (АТФ) в енергетиката на клетката. Разграждане на хранителните вещества в клетката. Биологично окисление. Окислително фосфорилиране. Репликация – биосинтеза на ДНК. Транскрипция – биосинтеза на РНК. Транслация – биосинтеза на белтъци. Жизненият път на клетката. Клетъчно делене. Митоза. Мейоза.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ТАБЛИЦИ: 3.2, 3.4. и 3.5.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ФИГУРИ: 3.25, 3.39, 3.42, 3.45 /само схема на нуклеотид/, 3.50А, 3.54, 3.57, 3.68, 3.71, 3.77, 3.80, 3.89, 4.5, 4.13, 4.15, 4.24, 4.25А, 4.29, 4.31, 5.1, и 5.5.
 З а б е л е ж к а: материалът, който е отпечатан в по-тясна колона с дребен шрифт и е отбелязан с + е задължителен.

Биология и здравно образование – ЗП, учебник за 10. клас, Петър Попов и съавтори, 2001-2004г., изд. “Просвета”, София
Развитие на генетиката като наука. Предмет, задачи и основни понятия. Монохибридно кръстосване. Дихибридно и анализиращо кръстосване. Закони на Мендел. Взаимодействие на гените. Взаимодействие на алели на един ген /алелни взаимодействия/. Взаимодействие между алели на различни гени /неалелни взаимодействия/. Изменчивост. Модификационна изменчивост. Генотипна изменчивост. Наследствени болести при човека. Размножаване при животните и човека. Индивидуално развитие. Теория на Дарвин за еволюцията на организмите. Изменчивост и наследственост. Борба за съществуване и естествен отбор. Съвременни схващания за видообразуване. Критерии за вид. Макроеволюция. Основни насоки и пътища на еволюцията. Еволюция на човека. Антропогенеза. Човешки раси. Доказателства за еволюцията. Сравнителноанатомични, сравнителнофизиологични и сравнителноембриологични доказателства. Палеонтологични доказателства.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ТАБЛИЦИ: 1 и 2.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ФИГУРИ: 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4, 1.2.6, 1.2.8, 1.2.9, 1.2.10, 1.2.11., 1.2.16, 1.2.21., 1.3.2 и 1.3.3.

Биология и здравно образование – ЗП, учебник за 10. клас, Огнян Димитров и съавтори, 2001-2003г., изд. “Булвест 2000”, София
Надклетъчни равнища на организация при животните. Генетика на пола. Свързано унаследяване и кросинговър. Хомеостаза. Имунологични механизми на хомеостазата. Дразнимост и реакции при животните.
 ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ФИГУРИ: 2.17Б, 2.21,2.22 и 3.22.

ДОПЪЛНИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:
Биология, учебник за 8. клас, Владимир Овчаров и съавтори, 2002-2003г., изд. “Булвест 2000”, София
ПОМОЩНА ЛИТЕРАТУРА:
Всички други одобрени от МОН учебници по биология и здравно образование за обучение в 8, 9 и 10 клас /задължителна и профилирана подготовка/ на учениците от випуск 2005/2006 година.

Кандидат-студентският изпит по биология е писмен с продължителност 5 часа. Той ще се проведе с разработване на въпроси от посочената изпитна програма, т.е. писмена работа върху уроците, включени в програмата.
За конкурса по биология лотарийно ще се изтеглят три въпроса. Въпросите от 8, 9 и 10 клас ще представляват самостоятелни уроци или част от учебното съдържание на отделни уроци или тематично близки уроци. Обемът на учебния материал, включен във въпросите, ще бъде съобразен с времето определено за писмената работа.
При разработване на темите не се изисква да се отговаря на вътреурочните въпроси и задачи. Изпитните въпроси трябва да бъдат разработени изчерпателно в рамките на материала от посочените учебници. В писмената работа трябва да личи умението на кандидат-студента да обяснява точно и вярно фактите, явленията и закономерностите.
Конкурсните писмени работи се шифрират и оценяват по общи критерии.
 
Приложение 3

ПРОГРАМА ЗА КОНКУРСЕН ИЗПИТ ПО ХИМИЯ ЗА СПЕЦИАЛНОСТ „МЕДИЦИНА”
(валидна за кандидатстудентската кампания за учебната 2009-2010 година)

1. СТРОЕЖ НА АТОМА
Атомно ядро, изотопи и изобари. Основни характеристики на електрона, състояние на електрона в електронната обвивка: електронен облак, електронна плътност, атомна орбитала, състояние на електрона в атома. Квантови числа. Групиране на атомните орбитали въз основа на квантовите числа. Основни правила при запълване на атомните орбитали с електрони. Основно и възбудено състояние на атома. Електронни конфигурации на атомите, електронни формули, енергетични диаграми. s-, p-, d- и f- Елементи.
2. ПЕРИОДИЧЕН ЗАКОН И ПЕРИОДИЧНА СИСТЕМА НА ХИМИЧНИТЕ ЕЛЕМЕНТИ
Делото на Менделеев - класическа формулировка на периодичния закон, периоди и групи. Периодичен закон и периодична система от съвременно гледище - формулировка на периодичния закон, електронна конфигурация на атомите, периоди и групи, закономерности при изграждането им. Атомни свойства: атомен и йонен радиус, йонизационна енергия, електронно сродство, електроотрицателност.
3. ХИМИЧНА ВРЪЗКА
Причини за свързване на атомите. Същност на ковалентната връзка. Видове връзки: неполярна и полярна ковалентна връзка; - и - връзки; локализирана и делокализирана връзка; метална връзка; донорно-акцепторна връзка. Особености на ковалентната връзка: насищаемост, кратност, полярност и поляризуемост (обяснение с използване на електронните ефекти - индукционен и мезомерен ефект); дължина, здравина /енергия/ на връзката и фактори, които определят енергията на връзката; насоченост на ковалентната връзка: хибридизация с участието на s- и p- атомни орбитали. Видове молекули според броя на атомите, полярни и неполярни молекули. Междумолекулни взаимодействия. Водородна връзка - същност, видове, значение. Агрегатно състояние на веществата с молекулен строеж. Йонна връзка и йонни съединения. Валентност и степен на окисление.
4. ТЕРМОХИМИЯ
Същност на термохимията. Топлинни ефекти на химичните реакции. Закони в термохимията.
5. ОКИСЛИТЕЛНО-РЕДУКЦИОННИ ПРОЦЕСИ
Характеристика на окислително-редукционните процеси, окисление и редукция, окислител и редуктор. Окислителни и редукционни свойства на химичните елементи. Ред на относителната активност на металите, място на водорода в реда на относителната активност. Изравняване на уравненията на окислително-редукционните процеси. Електролизни процеси: определение, електролиза на стопилка на соли, електролиза на водни разтвори на соли - ред на относителната активност на катиони и аниони.
6. ХИМИЧНИ ЕЛЕМЕНТИ
Обща характеристика, строеж на атомите им, химичен характер. Прости вещества - химичен състав, алотропия, строеж, агрегатно състояние, физични и химични свойства на металите и неметалите.
7. ОКСИДИ
Състав, строеж, видове, физични и химични свойства..
8. ХИДРОКСИДИ
Определение, класификация, химичен състав и строеж. Физични и химични свойства. Методи за получаване.
9. ОКСОКИСЕЛИНИ
Определение за оксокиселини /киселинни хидроксиди/, химичен състав и строеж. Физични и химични свойства.
10. СОЛИ
Определение, получаване, химичен състав на солите /класификация на солите/, строеж, физични свойства, електролитна дисоциация на соли, химични свойства.
11. СКОРОСТ НА ХИМИЧНИТЕ РЕАКЦИИ
Химична кинетика. Дефиниция за скорост на химичните реакции и начини за нейното изразяване. Зависимост на скоростта от концентрацията, закон за действие на масите. Механизъм на химичните реакции. Зависимост на скоростта на химичните реакции от температурата, активираща енергия, енергетични диаграми. Други фактори, влияещи върху скоростта.
12. КАТАЛИЗА
Същност, основни понятия, хомогенна и хетерогенна катализа. Особености на катализаторите и на тяхното действие. Ензимна катализа. Природа на каталитичното действие.
13. ХИМИЧНО РАВНОВЕСИЕ
Обратимост на химичните реакции. Същност и особености на химичното равновесие, равновесна константа. Фактори, които влияят върху химичното равновесие. Влияние на концентрацията и общото налягане върху химичното равновесие. Влияние на температурата върху равновесната константа. Принцип на подвижното равновесие.
14. РАЗТВОРИ
Дисперсни системи - определение, основни понятия, класификация. Характеристика на истинските разтвори. Същност на разтварянето, разтворимост, фактори, от които зависи разтворимостта. Моларна концентрация на разтворите. Свойства на разтворите: парно налягане - закон на Раул; изменение на температурата на кипене и на замръзване на разтворите; дифузия, осмоза и осмотично налягане.
15. ТЕОРИЯ НА ЕЛЕКТРОЛИТНАТА ДИСОЦИАЦИЯ
Електролити и неелектролити. Механизъм /същност/ на електролитната дисоциация при вещества с йонен строеж и с полярни молекули. Степен на електролитна дисоциация, видове електролити в зависимост от степента на електролитна дисоциация, фактори, от които зависи степента на електролитната дисоциация. Силни електролити. Слаби електролити, електролитната дисоциация на слабите електролити като обратим процес и фактори, които влияят върху дисоциацията на слабите електролити. Киселини, основи и соли от гледище на теорията за електролитната дисоциация. Теория на Брьонстед и Лоури за киселини и основи. Дисоциация на водата. Водороден показател. Йонообменни реакции. Хидролиза на соли: характеристика; фактори, които влияят върху хидролизните процеси; хидролизна константа.
16. КОЛОИДНО-ДИСПЕРСНИ СИСТЕМИ
Обща характеристика и видове колоидно-дисперсни системи. Получаване и пречистване на колоидно-дисперсни системи. Строеж на колоидните частици на хидрофобните колоиди - примери. Свойства на колоидно-дисперсните системи - кинетични, оптични, електрични. Стабилност на лиофобните колоиди, коагулация и пептизация.
17. ТЕОРИЯ ЗА СТРОЕЖА НА ХИМИЧНИТЕ СЪЕДИНЕНИЯ. СТРУКТУРНА ТЕОРИЯ
Предпоставки за създаването на структурната теория. Основни положения на структурната теория. Въглеродни вериги и структурни формули. Стереохимична теория. Химичен състав на молекулите: основно и възбудено състояние на въглеродния атом, типове хибридизация с участието на въглероден атом - примери. Изомерия - структурна и пространствена.
18. АЛКАНИ
Хомоложен ред, наименования, изомерия, строеж, физични и химични свойства. Получаване.
19. АЛКЕНИ
Хомоложен ред, наименования, изомерия, строеж, физични и химични свойства. Получаване.
20. АЛКИНИ
Хомоложен ред, наименования, изомерия, строеж, физични и химични свойства. Получаване.
21. АРЕНИ
Бензен - строеж, физични и химични свойства. Хомолози на бензена, изомерия, физични и химични свойства. Получаване на бензен и хомолози на бензена.
22. ХАЛОГЕНОПРОИЗВОДНИ НА ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ
Определение, видове, наименования, изомерия, физични и химични свойства. Получаване.
23. ХИДРОКСИЛНИ ПРОИЗВОДНИ НА ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ. АЛКОХОЛИ И ФЕНОЛИ
Определение, класификация, наименования, изомерия. Наситени едновалентни и многовалентни алкохоли и феноли - строеж, физични и химични свойства и съпоставяне на свойствата им. Получаване.
24. АМИНИ
Определение, класификация, наименования, строеж, физични и химични свойства. Получаване.
25. КАРБОНИЛНИ ПРОИЗВОДНИ НА ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ. АЛДЕХИДИ И КЕТОНИ.
Определение, класификация, хомоложни редове, наименования, изомерия. Сравнително разглеждане на строежа, физичните и химичните свойства на наситените моноалдехиди и монокетони. Получаване.
26. КАРБОКСИЛНИ КИСЕЛИНИ
Определение, класификация, наименования. Хомоложен ред на мастните наситени монокарбоксилни киселини. Изомерия, строеж, физични свойства, химични свойства и получаване на мастни и ароматни карбоксилни киселини. Производни на карбоксилните киселини: соли, киселинни халогениди, естери, анхидриди, амиди, нитрили. Хидроксикарбоксилни киселини.
27. АМИНОКАРБОКСИЛНИ КИСЕЛИНИ
Определение, видове, наименования, изомерия, строеж, физични и химични свойства. Значение на аминокиселините.
28. ВЪГЛЕХИДРАТИ
Обща класификация. Монозахариди - определение, строеж и свойства на глюкоза, строеж и свойства на фруктоза. Дизахариди - определение, строеж и свойства на захароза. Полизахариди - определение, строеж и свойства на нишесте, строеж и свойства на целулоза.

Изпитната програма по химия е съставена въз основа на учебния материал, включен в по-долу посочените учебници, като са взети предвид основни уроци, упражнения, допълнения и задачи.
Конкурсният изпит по химия е писмен. В него се включват 2 въпроса и 4 задачи /примерни задачи са включени в “Помагало по химия за кандидат-студенти - 2004 г”/, обемът на които е съобразен с времето на конкурсния изпит.
Въпросите ще бъдат формулирани въз основа на материала, посочен в темите на изпитната програма, като могат да не им съответстват текстуално. При разработката на въпросите химичните процеси трябва да се изразяват с химични уравнения.
По време на изпита е разрешено използването на периодична система на химичните елементи, която е печатно българско издание. Не се разрешава използването на калкулатори. Задачите не са свързани с изчисления или се ограничават до прости аритметични действия.
Общата оценка ще се формира въз основа на отделните оценки на въпросите и задачите, съобразена с тяхната сложност.

А. ОСНОВНА ЛИТЕРАТУРА:

7 клас:
Химия за 7 клас, В. Нанов и др., 2002 г., изд. “Архимед – ПП” - София;
Химия за 7 клас, Г. Близнаков и др., 2003 г., изд. “Просвета” – София;
Химия за 7 клас, Г. Нейков и др., 2004 г., изд. “Булвест – 2000”.

8 клас:
Химия за 8 клас, Л. Боянова и др., изд. 1991-2003г., изд. “Просвета”;
Учебниците за задължителна подготовка (ЗП) и профилирана подготовка (ПП) за 9-ти и 10-ти клас на едно от следните издателства - “Просвета-София”, “Булвест-2000” или “Анубис”, а именно:

9 клас:
Химия и опазване на околната среда – ЗП, Ст. Манев и др., 2001-2003г., “Просвета-София”;
Химия и опазване на околната среда – ПП, Ст. Манев и др., 2002-2003г., изд. “Просвета-София”;
Химия и опазване на околната среда – ЗП, М. Кирилов и др., 2002-2003г., изд. “Булвест-2000”;
Химия и опазване на околната среда – ПП, М. Кирилов и др., 2002-2003г., изд. “Булвест-2000”;
Химия и опазване на околната среда – ЗП, Г. Близнаков и др., 2001-2003г., изд. “Анубис”;
Химия и опазване на околната среда – ПП, Г. Близнаков и др., 2002-2003г., изд. “Анубис”;
10 клас:
Химия и опазване на околната среда – ЗП, Ст. Манев и др., 2001-2003г., изд.“Просвета-София”;
Химия и опазване на околната среда – ПП, Ст. Манев и др., 2002-2003г., изд. “Просвета-София”;
Химия и опазване на околната среда – ЗП, Г. Нейков и др., 2002-2003г., изд. “Булвест2000”;
Химия и опазване на околната среда – ПП, Г. Нейков и др., 2002-2003г., изд. “Булвест-2000”;
Химия и опазване на околната среда – ЗП, Г. Близнаков и др., 2001-2003г., изд. “Анубис”;
Химия и опазване на околната среда –ПП, Г. Близнаков и др., 2002-2003г., изд. “Анубис”;

Б. ДОПЪЛНИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:
Всички верни факти в одобрените от МОН учебници, указани във в-к “АЗБУКИ”, бр. 28 от 2003 г.
 
Активен
sladuranata
Новобранец
*
Публикации: 8


« Отговор #13: 16 февруари 2010, 18:28:04 »

Този конспект за МУ в Плевен и в Стара Загора ли се отнася?
Активен
doctors
Полковник
*****
Публикации: 2669


« Отговор #14: 16 февруари 2010, 18:31:51 »

Този конспект за МУ в Плевен и в Стара Загора ли се отнася?
Конспекта се отнася за Му-Плевен!
Ето ти конспект за Мф на Тракийски Университет Стз
http://www.medfaculty.org/forum/index.php?topic=3074.15
Активен
Страници: [1] 2 3 Разпечатай
Отиди на: